Pedagog szkolny
Godziny pracy pedagoga:
Poniedziałek – 12:00 – 14:30 – M. Urbanowska
Wtorek – 12:45 – 13:45 – Z. Wilczyński
Środa – 8:45 – 10:45 – M. Urbanowska
12:45 – 13:45 – Z. Wilczyński
Czwartek – 7:30 – 8:00, 12:00 – 14: 00 – M. Urbanowska
Godziny pracy pedagoga specjalnego:
Poniedziałek – 11:30 – 16:05
Wtorek – 7:40 – 8:50, 13:30 – 14:30
Środa – 12:30 – 14:30
Czwartek – 11:30 – 14:15
Pedagog szkolny – Zbigniew Wilczyński,
Małgorzata Urbanowska
Pedagog specjalny – Edyta Żydlewska
Czym zajmuje się pedagog?
Pedagog szkolny zajmuje się wspomaganiem: uczniów, rodziców i nauczycieli, poprzez:
– indywidualne rozmowy wspierające,
– pomaga w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych,
– prowadzi zajęcia w klasach.
Każdy członek społeczności szkolnej – uczeń, nauczyciel i rodzic, może zwrócić się do pedagoga po pomoc i wsparcie w różnych sprawach: porozmawiać o problemach, rozwiać wątpliwości, uzyskać poradę lub informację gdzie szukać dalszej pomocy.
Pedagog szkolny:
– diagnozuje i rozwiązuje konflikty rówieśnicze, wykorzystując w tym celu metody i techniki dostosowane do sytuacji,
– analizuje orzeczenia i opinie psychologiczne, pomaga w tworzeniu indywidualizowanych programów edukacyjnych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
– wspomaga nauczycieli w przygotowywaniu dostosowań edukacyjnych i wychowawczych do indywidualnych potrzeb dziecka,
– na bieżąco współpracuje z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi i innymi instytucjami wspierającymi rodzinę,
– współpracuje z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Strażą Miejską i Policją (realizując zadania profilaktyki w szkole),
– koordynuje sprawy dotyczące bezpieczeństwa.
Pedagog specjalny to specjalista, który zajmuje się uczniami z różnymi trudnościami w nauce, niepełnosprawnościami lub innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jego głównym celem jest zapewnienie uczniom odpowiedniego wsparcia, aby mogli osiągnąć sukces w nauce i rozwijać swoje umiejętności.
Kilka głównych zadań, które wykonuje pedagog specjalny w szkole podstawowej:
- Identyfikacja uczniów z trudnościami w nauce lub specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Przeprowadzanie diagnozy i oceny potrzeb uczniów.
- Tworzenie indywidualnych programów nauczania dla uczniów.
- Współpraca z nauczycielami w celu dostosowania programów nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów.
- Organizowanie i prowadzenie zajęć wspomagających dla uczniów.
- Monitorowanie postępów uczniów i dostosowywanie programów nauczania w razie potrzeby.
- Współpraca z rodzicami w celu zapewnienia odpowiedniego wsparcia uczniom.
- Udzielanie porad i wsparcia uczniom w rozwiązywaniu problemów emocjonalnych i społecznych.
- Współpraca z innymi specjalistami, takimi jak psycholog szkolny czy logopeda, w celu zapewnienia kompleksowej opieki uczniom.
Drogi rodzicu/opiekunie!
Jeśli:
• martwi Cię zachowanie Twojego dziecka,
• niepokoją Cię jego wyniki w nauce,
• coś się dzieje w Twojej rodzinie i boisz się, jaki to będzie miało wpływ na Twoje dziecko,
• zachowanie Twojego dziecka nagle się zmieniło, a nie wiesz dlaczego,
• Twoje dziecko jest nieśmiałe lub agresywne i chciałbyś mu pomóc to zmienić,
• chciałbyś poprawić lub pogłębić relacje ze swoim dzieckiem,
• nauczyciele zwracają uwagę, że w szkole z dzieckiem się coś dzieje (ma problemy z koncentracją, ma trudności w nauce, łatwo wpada w gniew, ma trudności z przestrzeganiem dyscypliny, jest lękliwe lub wycofane itd.),
• Twoje dziecko zachowało się tak, że czujesz się zaskoczony i chcesz się upewnić czy wszystko jest w porządku,
• chcesz się zasięgnąć porady dotyczącej instytucji świadczącej pomoc dziecku i rodzinie, a także placówek specjalistycznych (diagnostycznych i leczących),
Przyjdź – razem spróbujemy się temu przyjrzeć.
Nasza praca bez Twojego udziału nie przyniesie dużych efektów. Pewnie czasem Cię dziwi, niepokoi, a może nawet złości, że zapraszamy Ciebie na rozmowę. A może obawiasz się, że będziesz oceniany jako rodzic. To są zupełnie naturalne odczucia. Jako rodzic/ opiekun jesteś najważniejszy dla swojego dziecka
i dlatego tak ważne jest, żebyśmy wspólnie starali się znaleźć rozwiązanie.